Funkcja
Szybciej, mocniej i przede wszystkim pewniej z pneumatycznymi instalacjami hamulcowymi firmy Atzlinger
Trend w rolnictwie zmierza w kierunku stosowania coraz większych i cięższych maszyn. Do pewnego transportowania towarów potrzebny jest precyzyjnie działający system hamulcowy na ciągniku i przyczepie, który jest idealnie zintegrowany.
Oferujemy hamulcowe układy pneumatyczne do większości obecnych ciągników i przyczep oraz do starszych modeli. Ogromna ilość wariantów w naszym programie umożliwia doposażenie układu hamulcowego praktycznie w każdym pojeździe. Znając korzyści naszych systemów można śmiało stwierdzić, że są to systemy przeznaczone do pewnego transportowania produktów.
Kolejny schemat opisuje istotę działania układu hamulcowego na ciągniku i przyczepie.
Ciągnik z podłączeniem układu hamulcowego w przyczepie kombinacja obwodów 2+1
Uruchamiając hamulec w ciągniku zostaje automatycznie uruchomione hamowanie przyczepy. Ustawienie siły hamowania przyczepy regulatorem mechanicznym, bądź automatycznym zależy od obciążenia przyczepy.
Przyczepa system 2-obwodowy, hamowanie 2-osiowe z regulatorem siły hamowania
Przy odczepieniu się przyczepy następuje jej automatyczne zahamowanie.
Podczas postoju można wielokrotnie hamować dzięki zgromadzonemu w zbiornikach powietrzu.
Przyczepa – opis funkcjonowania
-
Zawór sterujący przyczepy
Poprzez „żółte” złącze zostaje zainicjowane hamowanie przyczepy/ Zerwanie, hamulec awaryjny.
-
Zbiornik powietrza
Własne zasilanie powietrza przyczepy w przypadku sytuacji awaryjnych oraz zerwania/oderwania.
-
Podwójny zawór spustowy
Służy do aktywowania i wyłączania roboczego układu hamulcowe, jak również hamulca sprężynowego w sytuacji odłączenia.
-
Regulator siły hamowania
Automatyczny regulator siły hamowania stosujemy w celu dopasowania siły hamowania do masy przyczepy.
-
Złącze pneumatyczne zasilanie z filtrem
Połączenie przewodów powietrza między pojazdem ciągnącym, a przyczepą – czerwone: złącze przewodu zasilającego/ Filtr chroni przed zanieczyszczeniem instalacji.
-
Złącze pneumatyczne hamowanie z filtrem
Połączenie przewodów powietrza między pojazdem ciągnącym, a przyczepą-żółte: złącze przewodu hamującego / Filtr chroni przed zanieczyszczeniem instalacji.
-
Siłownik tristop
Siłownik sprężynowo-membranowy służy do wytworzenia siły hamowania dla hamulców kół. Składa się z części membranowej dla roboczego układu hamulcowego oraz z części sprężynowej dla układu hamulca postojowego i pomocniczego.
-
Siłownik membranowy
Odpowiednio dobrany siłownik zapewnia optymalne hamowanie.
-
Dwukierunkowy zawór szybkiego zwalniania
Zawór dwukierunkowy z funkcją szybkiego zwalniania do natychmiastowego odpowietrzenia przewodów hamulcowych.
Ciągnik – opis funkcjonowania
-
Sprężarka
Objętościowo duża sprężarka gwarantuje krótki czas napełnienia układu.
-
Osuszacz powietrza z regulatorem ciśnienia
Reguluje ciśnienie robocze instalacji na poziomie 8 bar oraz eliminuje wilgoć z powietrza chroniąc system przed korozją.
-
Wskaźnik ciśnienia
Manometr służący do monitorowania ciśnienia w zbiornikach powietrza.
-
Pompa hamulcowa
Steruje zaworem sterującym przyczepy dla pewnego zmniejszania prędkości.
-
Zbiornik powietrza
Zasilanie powietrza dla zapewnienia wymaganych funkcji hamulcowych oraz do dłuższej pracy np. w górach.
-
Zawór sterujący przyczepy S-TCV
Modułowy zawór sterujący przyczepy przeznaczony do pojazdów z hydraulicznym systemem hamulcowym do sterowania pneumatycznym układem w przyczepie.
-
Zawór bezpieczeństwa ELR
Zawór bezpieczeństwa aktywujący ,podczas czynności hamowania przy uszkodzeniu lub zerwaniu przewodów hamulcowych, funkcje awaryjnego hamowania przyczepy.
-
Złacze pneumatyczne zasilanie
Połączenie przewodów powietrza między pojazdem ciągnącym, a przyczepą – czerwone: złącze przewodu zasilającego.
-
Złącze pneumatyczne hamowanie
Połączenie przewodów powietrza między pojazdem ciągnącym, a przyczepą-żółte: złącze przewodu hamującego .